Wednesday, June 10, 2009

hari-hari terakhir...


Sudah mencecah hampir 5 bulan aku ngajar ngaji di I.P.M nie

klo tak silap aku r…

macam-macam pengalaman yang aku dapat dan mungkin tidak boleh di beli dikedai…

kat pasar malam pun tak de jgk…

tu lah namenye pengalaman…

moga-moga dengan pengalaman nie Allah akan mematangkan lagi aku…

macam-macam citer bile ngajar orang tua-tua ngaji nie…

kadang-kadang seronok..

kadang-kadang geram…

kadang-kadang sedih….

Kadang-kadang aku yang mati akal….

Mau taknye….

Dah dekat sepuluh kali aku sebut perkataan tu tak dapat jugak….

Lidah dah keras kot…

Yang paling geram….

Mingggu lepas dah ajor dah, dah ingat pun…

Sekalinye dier mintak ajar balik…

Dah lupe katenye….

Tak pe lah… kanak-kanak umur 48thn….

Nak marah tak boleh….

Sabor jer…..

Tapi aku amat memuji semangat diorang nie….

Kental, tak mudah putus asa….

Nampak bersungguh nak ngaji…..

Rase berat nak tinggal… huhuhu….

1 comments:

sabiq on June 27, 2009 at 1:01 AM said...

suruh pakcik2 tu makan roti cicah budu...hehehehe nanti lembut r lidahnye

Post a Comment

 

Pemuda Badar Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template